Toorren Automotive

Het realiseren van het online visitekaartje in de automotive branche

Omschrijving over project

Al elf jaar stond de website voor Toorren Automotive op de planning. Nu hebben ze eindelijk een online plekje gekregen waar ze zich kunnen laten zien.

Eigenlijk hadden de CEO’s van Toorren Automotive de website de afgelopen jaren niet echt nodig gehad. Door op de ouderwetse manier met klanten te praten en te netwerken ontstond een groot vast klantenbestand.Toch was het bedrijf op zoek naar een simpele en overzichtelijke website. Ze vonden het nu eindelijk toch wel iets belangrijker worden omdat de wereld tegenwoordig bijna alleen nog maar online gaat.

“Er hoeven niet veel speciale dingetjes op, als het maar duidelijk is wat wij doen.”

Mijn rol
  • Concepting
  • Designing
  • Development
Gebruikte technologiën
Adobe Xd
Wordpress

Van design naar functionele website

Voor Toorren Autmotive mocht ik het volle pakket aanbieden. Van design tot aan een gebouwde website.

Als eerst ben ik op bezoek gegaan naar wat de klanten echt zochten voor hun website. Dit was vrij snel duidelijk: simpel en overzichtelijk. “Mensen moeten in één keer zien wie wij zijn en wat we doen.”

Dit heb ik omgezet in een simpele en overzichtelijke lay-out van de website. Hierna heb ik twee designs eromheen gemaakt met Adobe Xd en heb deze voorgelegd aan de klant. Zij gingen duidelijk voor de meest overzichtelijke versie, zonder enige afleiding of foefjes.

Hierna was het tijd om de website te bouwen. Door gebruik te maken van herbruikbare blokken in WordPress kan de klant zelf zijn/haar website onderhouden en meer of minder blokken toevoegen. Zo is het mogelijk om op de homepage eerst de  recente projecten weer te geven. Wanneer je hierop uitgekeken bent kun je makkelijk dit wijzigen in bijvoorbeeld een een tekstblok of een afbeelding, wat jij maar wil!

Dit resulteerde tot een simpele maar duidelijke responsive website voor een eerlijk bedrijf als Toorren Automotive.